Tour de France Femmes

Op zondag 11 augustus is de start van activiteiten rondom de Tour de France Femmes. Die dag gaan we ons met de Rotaryclub Rotterdam inzetten om extra sponsorgelden op te halen voor ons lustrumdoel. Je kunt in Rotterdam meedoen aan het stadsparcours van 6,3km of aan de Ladies Ride (ook voor mannen) van 25 km. Dan fiets je over het parcours waarover de volgende dag de Tour de France Femmes van start gaat. Daarnaast kunnen we elkaar ontmoeten bij het meetingpoint van onze Rotaryclub bij dit event. Deelname is niet alleen voor leden maar ook voor friends and family. We willen uiteraard zo veel mogelijk geld ophalen!

De Rotterdamse Douwers

Ons goede doel voor het lustrumjaar is "De Rotterdamse Douwers". Een organisatie die jongeren (16 tot 27 jaar) bijstaat met vraagstukken op het gebied van financiën, huisvesting, werk, opleiding, eenzaamheid en verslaving. Met behulp van 500 vrijwilligers (Douwers) worden de jongeren verder gebracht en geholpen om het vertrouwen te hervinden, een opleiding te beginnen en af te ronden en zo te werken aan het inkleuren van een eigen toekomst.

Programma

10.00u - 14.00u | Meetingpoint van de Rotaryclub Rotterdam voor deelnemers aan de fietstocht en voor andere geïnteresseerden aan de waterkant van de Willemskade te Rotterdam nabij de loopbrug naar de Spido.

10.00u | Vanaf 10.00u verzamelen de fietsers (met eigen fiets) bij het meetingpoint voor het uitreiken van de pet en de fietsvlag en voor de bevestiging van de fietsvlag.

10.45u - 11.00u | Start voor de deelnemers aan de Ladies Ride 25 km (ook voor mannen!).

11.30u | Start voor de deelnemers aan het stadsparcours.

Inschrijven

Iedere deelnemer (dus ook friends and family) aan een fietstocht dient zich individueel aan te melden. Dat kan tot uiterlijk vrijdag 26 juli. De inschrijving geschiedt via de site www.rotaryclub-rotterdam.kentaa.nl of klik op de knop 'fiets mee of doneer nu!' hieronder. Meld je aan met de knop 'fiets mee!' Kies voor welk parcours je wilt inschrijven, maak je profiel aan en betaal voor de deelnamekosten (voor zover van toepassing). Daarmee is je actiepagina aangemaakt. Je ontvangt daarover e-mails van Rob Vismans. Mocht je nog vragen hebben raadpleeg de instructievideo hieronder.

Actiepagina Kentaa

De bedoeling van de actiepagina via de Kentaa site is om deze zo veel mogelijk te delen met je netwerk en aan te moedigen om via de knop 'Doneer nu!' een donatie te doen voor de Rotterdamse Douwers! De donaties worden ontvangen door Stichting Community Services Rotterdam, de goede doelen stichting (ANBI) van de Rotaryclub Rotterdam. Elke euro die langs deze weg wordt gesponsord draagt Rotaryclub Rotterdam bij aan het lustrumproject, de Rotterdamse Douwers.

Fietsvlag en pet

Wij willen tijdens de deelname aan de fietstocht goed herkenbaar zijn. Voor dat doel is het de bedoeling dat je een fietsvlag aan je fiets bevestigt en zo mogelijk een bijbehorende pet draagt. Deze ontvang je vóór de fietstocht bij het meetingpoint. Daar helpen we je met de bevestiging van de fietsvlag. Dat kan met behulp van tie-wraps, waarvan er voldoende beschikbaar zijn.

Tickets en kosten deelname

Voor deelname aan het stadsparcours is geen ticket vereist. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Voor de deelname aan de Ladies Ride (ook voor mannen) worden de tickets centraal aangevraagd en kort voor het event digitaal uitgereikt. Je ontvangt een bericht van Marianne de Waard. De kosten voor deelname bedragen € 9,- per deelnemer.

Startplaats

De startplaats van de Ladies Ride (ook voor mannen) en van het stadsparcours zijn geprojecteerd rondom de Erasmusbrug in de nabijheid van ons meetingpoint. De deelnemers ontvangen hierover nog nadere informatie.

Whatsappgroep

Er is een whatsappgroep aangemaakt voor de deelnemers aan de fietstocht op 11 augustus voor het uitwisselen van de laatste informatie. Na inschrijving via de Kentaa site ontvang je een uitnodiging voor deelname aan die groep.

Vragen

Mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, dan kun je je wenden tot:
Marianne de Waard (marianne.dewaard@nautadutilh.com of 0653468019) of
Rob Vismans (rob@ram-vismans.nl of 0655107615).

We verheugen ons op je komst en een hele mooie opbrengst voor de Rotterdamse Douwers!